Complex for the production of consumer goods — an important part of the economy, which should help to stabilize the nationwide consumer market. It is basically a branch of group B, issued in 1995, almost 60% of food products. Among non-food products have cultural products and household goods (80%) produced in heavy industry and local industry. The sharp decline in output of light industry due to a catastrophic fall in output and the inability of Russian enterprises to compete with cheap imports, filled the Russian market.Production of consumer goods — one of the bottlenecks in the Russian economy. Over the past five years, the volume of industrial production of consumer goods declined by more than half, to the greatest extent it relates to non-food items. The decrease was accompanied by the growth of domestic production of imported goods in total commodity resources of Russia, whose share in 1994. was 46% and in 1995 — 49%. Saturation of the market of consumer goods at the expense of domestic production — one of the areas of development of Russian industry. Комплекс по производству товаров народного потребления — важ ная составная часть экономики страны, которая должна способство вать стабилизации общероссийского потребительского рынка. Это в основном отрасли группы Б, выпустившие в 1995 г. Почти 60% продо вольственных товаров. Среди непродовольственных товаров выделя ются изделия культурно-бытового и хозяйственного назначения (бо лее 80%), произведенные в отраслях тяжелой индустрии и местной про мышленности. Резкое сокращение выпуска продукции легкой промы шленности связано с катастрофическим падением объемов производ ства и неспособностью российских предприятий конкурировать с де шевыми импортными товарами, заполнившими российский рынок. Производство товаров народного потребления — одно из узких мест в экономике России. За последние 5 лет объем промышленного произ водства потребительских товаров сократился более чем вдвое, в наи большей степени это касается выпуска непродовольственных товаров. Снижение собственного производства сопровождалось ростом импорт ных товаров в общем объеме товарных ресурсов России, доля которых в 1994 г. Составляла 46%, а в 1995 г. — 49%. Насыщение рынка товаров народного потребления за счет отечественного производства — одно из направлений развития российской промышленности.